Saturday, April 11, 2009

LOVE UR FAMILY FIRST.....

Aku tak nafikan yang wanita/ perempuan perlukan lelaki di samping mereka.
Tetapi, bagi aku, selagi aku mampu berdiri sendiri, aku tak perlukan mereka kecuali HEROKU yang aku sanjungi sejak zaman kecil lagi. Nak tau sape?? My Papa la. (^_^)

Sekarang aku masih lagi dalam alam menuntut ilmu. So, couple adalah perkara remeh bagi aku. (Jangan pulak korang kata aku ni nak salahkan mereka yang couple pulak, jangan salah faham ye..huhu…) Bagi mereka yang sememangnya bahagia sekarang bersama dengan pasangan masing-masing, silalah teruskan hubungan anda selagi ianya mengikut batasan-batasan yang ditetapkan oleh Islam dan tidak bertentangan dari apa yang dituntut oleh agama kita.

Maaf kepada somebody yang berkenaan. Kot-kot dia terasa la. Bagi aku, sekarang adalah masa untuk aku tumpukan sepenuhnya pada pelajaran dan family. For now, my parent and my family are my SYURGA DUNIA. Bagi aku la, kalau kita tak tumpukan pada keluarga kita, sekarang ni la masanya, bila lagi kan. Bila dah keje sok, mesti dah busy dengan hal masing-masing. Nak balik jenguk mak ayah pun tak sempat. Kalau dah kahwin nanti, lagi la. Nak jaga keluarga sendiri lagi.

Actually, aku tengah menasihati dan muhasabah diri sendiri sambil-sambil mengajak korang semua supaya hargailah masa yang korang ada sekarang ni. Gunalah sebaik-baiknya. Kalau tak boleh telefon parent korang tiap-tiap hari pon, cuba la dalam seminggu tu dalam tiga or empat kali. Bukannya susah kan. Lagipon sekarang nih, bagi sape-sape yang guna Celcom UOX, lagi senang kan. Murah je. Kenapa kita boleh telefon “si dia” sedangkan “Permata Hati” kita kat umah tu kita tak ingat pon? Sama-samala kita saling ingat-mengingatkan sesame kita ye. Jangan pulak dah hilang baru terkapai-kapai nak cari. Masa tu, menangis air mata darah pon, Tuhan takkan bagi balik apa yang dia dah amik...(semoga Tuhan panjangkan umur mama dan papaku...aminn..)

Kekasih boleh dicari, mana boleh nak disamakan dengan ibu dan bapa kita yang sedari kecik lagi jaga kita.

Jangan lupa tau, luahkan kasih sayang korang pada parent korang. Tak payah segan-segan.

Tak sabarnya nak balik rumah. Nak makan masakan nenek aku. Huahuahua...

No comments:

Post a Comment